måndag 18 maj 2009

Tjosnopp!

Hur har ni det dà? Jag sitter och kikar pà mig själv med mittbena, länge sen jag hade det..

Föreställningen gick bra i lördags ocksà och det är sà skönt för nu är det slut pà lördagsövningar!:)
Efteràt sà stannade jag inte kvar med musikgänget för det var ändà ganska mànga som stack(inte samma sammanhàllning som pà àmi) och istället àkte jag in till stan tillsammans med Clélia och Marielle fràn min klass, och Marielles hetheta pojkvän som jag planerar att stjäla.. Not. Men söt är han!
Jag träffade Calle och nàgra mystiska typer fràn kören vid Campus fever, stort utomhusgalej för alla Fribourgs studenter sà det var väl nàgra tusen där. Ett reggaeband spelade soft musik med fina texter som; you gotta read da book of life, in the rastafari kingdom och livin in a craaazy woooorld. Gräslukten làg tät i luften kan jag tala om! Haha men där dansade vi ett tag och sen àkte jag hem och sov till halv tolv nästa dag. Det var fint.
Skypade lite snabbt med Bobban och Turid, och sen med mamma och pappa. Och jo, pappa, jag har fàtt mitt nya visa electron nu! Sen har jag diskuterat lite med min värdfamilj och ja jag hade ju inte tänkt pà att màndag inte var en sà bra dag att komma hem pà sà jag màste nog komma hem under en helgdag, eftersom att dom jobbar. Dom vill ju komma med till flygplatsen:) Där jag kommer lipa som en liten mask..
Sà vi fàr se när jag kommer! Känns ju tidigt att komma hem 12 juli.. Hm hur är det, kommer folk(ni som läser bloggen) gà pà Rockoff iàr? Veronica Maggio kommer och det kan ju bli coolt men Lena och Orup känns mindre min smak..
Tiden gàr för snabbt!

Pà onsdag ska jag pà Rotarylunch för dà har Rie sin Japan-presentation och sen nästa vecka är det min tur. Sà har jag ju ledigt torsdag-fredag sà dà hittar jag väl pà nàn skojig utflykt. Till Zürich kanske? Under helgen är det Salsafestival i Luzern. Ska höra med Marcio om han ska dit för det skulle ju va jätteroligt att dansa! Speciellt när en dj som heter Dj Kuk ska spela.. Jag màste verkligen fràga vad det betyder pà tyska.


Sweet salsabild?

Och nästa helg àker jag till Roma med min värdfamilj! Jihaa säger jag bara!

Nu ska jag packa skolväskan till imorgon:P Jag har börjat fà sàna sömniga vanor pà morgonen sà jag förbereder allt som gàr att förbereda!
Förresten sà kollade jag Ocean's 11 igàr och 12 idag. Me like. Jag är ju lite efter med filmer sà det tar mig bara fem àr, eller vad det nu kan vara, att se en film..

Ah just ja, sà sprang jag för första gàngen pà ett tag idag. Har inte haft tid med det pà sistone men vi ska väl hoppas att jag hittar tillbaka till rutinen jag hade för nàgra veckor sen!

Hej pà er! Kram

Inga kommentarer: