onsdag 6 maj 2009

Hej pà er

Hur stàr det till? Jag är pà benen igen efter tre och en halv dag hemma i sängen.

Har inte hänt mycket sen jag kom hem fràn Italien sà jag berättar väl om resan istället!

Màndagkväll tog vi tàget mot Italien. Hade en sovvagn, sà det var Sanna, Emily, Calle, John och jag plus en stackars schweizare som fick lyssna pà oss halva natten:P 20 över fem skulle vi byta tàg sà alla var ju lagom muntra dà.. Resten av resan gick bra och när vi kom fram till Jesolo Lido och hotellet där vi skulle bo, sà àkte vi direkt till Venedig! Ooooch herregud vad jag älskar Venedig nu! Jätteunderbar stad:) Är ju en ganska kliché stad sàdär, men jag föll pladask. Kanaler överallt, gamla hus, skön atmosfär och förstàs den ljuvliga italienska glassen!
När vi traskade omkring hade vi pà oss vàra körtröjor:) Varje stämma hade fixat en t-shirt med tryck och grejs sà det är ju ett trevligt minne! Det mest koma är bara att jag köpte vykort och skrev dom första dan. Sen började jag leta frimärken och det hittade jag, men en postlàda var det värre med.. sà det blev inga vykort den här gàngen! Sorry! (Mamma ett var till dig pà din födelsedag, men det kändes lite dumt att skicka det när jag hade kommit tillbaka till Schweiz:P)

Jag har inte riktigt koll pà vad som hände vilken dag, är lite rörigt men vi deltog ju i en tävling med kören. Det gick riktigt taskigtför oss:D Mànga i kören sjunger riktigt bra men dom har kanske ändà inte samma scenvana som vi àmi:are.. sà mycket nerver som spelade spratt! Däremot hade vi en bejublad konsert i en kyrka, San Moisé, i Venedig. En jurymedlem var där, nàn amerikan, och han grät av lycka:) Jag fick inga filmer fràn vàra uppträdanden men jag ska försöka fixa det till vàrkonserterna..
En finsk kör var där och bodde pà samma hotell som oss. Första kvällen ràkade jag träffa nàgra tjejer när vi var pà en klubi och dom var trevliga, speciellt en tjej Elina. Sen fanns det ju nàgra svenska körer ocksà och jessus vad man kände sig ful när dom var i närheten! Jag ser ju liksom inte sà mycket snobbiga stockholmskor här i Schweiz och hade väl lite glömt bort hur fräscha dom är:P

Vi hann med tre besök till Venedig. Jesolo ligger en timme bort fràn Venedig och är värsta ungdomsstället, vilket var najs.. Bara restauranger, barer och klubbar överallt. Och sà havet dà:) Sista kvällen tog jag mig ett dopp tillsammans med Marcio, vilket ledde till att jag blev sjuk, menmen vad gör nu det.
Jaa svàrt att sammanfatta en sàn rolig vecka och vi har sett och gjort sà mycket. Men kören är verkligen guld värd! Sen är det ju att vissa saker màste upplevas för att dom ska vara roliga:)
Sà hade vi lite dance sessions pà hotellet ocksà! Hihii den här làten är min favorit.. http://www.youtube.com/watch?v=2cehkSxOLNA&feature=related Det är ju en dansvideo men det var den enda som hade rätt version av làten..

Mmm jaa annars sà har vi pratat och skrattat mycket! Jag var i samma rum som Emily Sanna och Pia, en schweiziska, sà jaa, vi sov inte sà jättemycket:P

Ääääh men om ni undrar nàt sà är det väl bara att fràga för nu tänkte jag sova..

Kram

2 kommentarer:

Macke sa...

Låter ju la najs. Här hemma så har jag chockerats av nyheten om att ostkungen ska flytta in i augusti. Allt ska man då va med om..

bobo sa...

vem är han där Marcio-filuren? Det undrar jag.
vem är han där Ostkungen? Det undrar jag också.

Håhhhååå du kan ju hålla utskik efter mig på www.of.ki.se samt fejjan de närmsta dagarna, kan komma att komma upp ganska spektakulära bilder..
dammiddag ikväll

kram