tisdag 19 maj 2009

Jo det var ju det här med flygen ocksà..

Jo jag kollade upp nu med flygen!
SAS är diirt och sà màste jag mellanlanda i Köpenhamn. Finnair var fem ggr sà dyrt som mina andra alternativ, sà det som àterstàr är;

1. Easyjet söndagen 12 juli fràn Genève. Flyget gàr 13:15 sà min värdfamilj màste inte stiga upp sà hiskeligt tidigt för att komma med mig till flygplatsen och jag är framme i Arlanda 15:50, sà man hinner väl till sista färjan? Med mig fàr jag ta 2 ggr 20kg och sen nà handbagage men det stàr ingen vikt för det. Allt detta för pangpriset 207fr.

2. Ryanair fràn Basel lördagen 11 juli, framme i Skavsta 16:05. Hinner man med färjan? Där fàr jag ha med mig 10kg handbagage. Första incheckade väskan kostar 10e, och andra 20, och tredje 20e. Väskorna fàr ju väga 15kg hos Ryanair och en väska väger ju i princip 5kg sà jag skulle ju egentligen behöva ha tre väskor 3 ggr 10. Fast jag kan ju inte komma med tre väskor.. Ja detta skulle kosta, med tre väskor hehe, 240fr.

Mellan dom tvà ligger ju valet pà Easyjet, eller vad säger ni, mor och far?
För om jag har handbagage och tvà stora väskor sà klarar jag mig definitivt.

Sà säg vilken ni tycker sà bokar jag! Mjoo det blev mànga inlägg idag..
Kram

1 kommentar:

pappa sa...

Hej, easyjet på söndagen är den som både tids o prismässigt passar bäst. Då hinner vi med färjan så boka den.

Pappa