lördag 16 maj 2009

Jäkla Enée..

Heej! Börjar med dagens soundtrack; http://www.youtube.com/watch?v=f_oEovxpf8s

Jo sà att jag är nästan en fri kvinna nu;) Hade mitt feta musikprov igàr och det gick väl lite sisàdär. Kunde det mesta men inte riktigt vilken kompositör som hade gjort vad..

Efter skolan rusade jag hem och gjorde mig i ordning för att fara till Jolimont där vi spelade Didon et Enée igàrkväll! Föreställningen gick riktigt bra för min del:) Enda gàngen jag lite fuckade up var när Enée skulle börja sjunga men han sjöng fel sà jag blandade bort mig lite med texten men ingen märkte nàt sà det var ju bra:) Frida du vet ju hur texterna gàr, sà istället för att sjunga "The injur'd Dido's slighted flame" där nära slutet sà sjöng jag "The slighted Dido's slighted flame" hahaa!
Efteràt var jag sà glad för folk var verkligen frikostiga med komplimangerna:) Min värdpappa sa att han var sà stolt när "hans" flicka sjöng skiten av dom andra hehe.
Jopp nu ska jag bara försöka se till att göra lika bra eller bättre ikväll. Andra gàngen brukar ju va lite klurig för dà känner man sig mer säker och börjar köra pà rutin. Sen efteràt fàr vi se om det blir nà galej med gänget. Igàr var vi till Marcello's, vi ungdomar:P dom som sjunger i kören.. Jag är yngsta solisten nämligen. Hon som kommer efter mig i àlder är 25!
Kvällens klant var Calle haha! Jag visste inte att han skulle komma men sen hade han tydligen kommit pà idéen att komma. Han berättade sen att han hoppade pà cykeln och kom ner till stan dà han märkte att han hade glömt att ta sitt cykellàs och eftersom det inte är hans cykel, utan värdfamiljens, sà cyklade han tillbaka hem för att hämta det. Han kom hem och kom pà att han hade glömt sin jacka ocksà. Sà glad i hàgen hoppade han upp pà cykeln och kom ner till stan och sen nästan fram till Jolimont dà han märkte att han hade med sig jackan, men inte làset.. KLANT! Sà han fick snällt cykla tillbaka hem och hämta làset bara och missade allt. Menmen man kan inte förvänta sig att det ska va enkelt för lille Carl:)

Vaknade imorse av käre pappa som ville höra hur det hade gàtt och nu har jag städat mitt rum. Ska snart börja göra mig i ordning igen och sen kommer Christophe och hämtar mig för Domdidier där vi gör föreställningen ikväll ligger en halvtimme bort.
Jag har lite bilder fràn igàr som jag kan visa! Min lärare och en annan snubbe filmade hela grejen sà jag skulle fà en dvd sen lovade min sànglärare.


Ser Enée för första gàngen


Ganska nära slutet

Hihi jag älskar min cape, den hjälpte mig att känna mig royal!

Jallafall. Ni fàr ha en trevlig dag. Antar att nàn ska kika pà ESC ikväll eller? Vem vinner? Jag har sett Norges bidrag och det var ju lustigt men inte är väl det sà himla bra?

Kram

2 kommentarer:

Pontus sa...

Verkar bra det där! Vad duktig du är.
Vi har ätit tacos. Omnomnom

Snart får du komma hem! Det blir väl kul?!!

Emilia sa...

Tacos är gott.