måndag 15 juni 2009

Tjäääna

Haft en fin helg? Min var ganska gudomlig:)

Startade fredagen med inköp av mat tillsammans med Emily och sen ett litet hejdà till Venla före vi hoppade pà tàget till Locarno. Med pà resan var bästa Emily och Sanna, fina David och John, goaste Lisa som bjöd med oss, plus hennes syrra och tvà okända snubbar. Trevligt trevligt. När vi väl kom fram till Locarno efter typ fyra timmar sà tog vi ett mindre tàg till Verdasio där Lisa har sin stuga. Fast först màste vi àka upp ännu mer för berget med en kabinbana. (http://image03.webshots.com/3/7/92/22/73779222gKupyV_fs.jpg) Jag var ganska nervös, men jag har ju överlevt haha. Tio minuter i den och sen började 20 minuters hajken till deras stuga. Hoho urschweizarna rusade upp som nà bergsgetter medan vi skandinaver och amerikaner höll pà att avlida. Ner och upp och över smà vattenfall. Monte Camino heter berget.
Men sen var vi äntligen framme! Tjohoo! Fint var det och alla fick sovplats. Nästan:P

Kvällen spenderades med skratt och grillning och ganska mycket flumm. När jag och David skulle gà och lägga oss sà visade det sig att 1. det fanns en plats kvar, 2. hans sovsäck visade sig vara minimadrass haha! Nàja inga stora problem tyckte jag, det var ju bara att dela pà sängen och sà var det med den saken. Värre var det för John som hade tänkt sova ute(haha galet) men sen fick komma in huttrandes och sova pà Davids lilla minigrej. Hihi det var en skojig upplevelse, för förut sà kände jag egentligen inte David, men vi làg och snackade i nàn timme före vi började sova.
I lördags hajkade vi ner för berget och tog tàget till ett ställe som hette Pontebrolla där vi hittade heaven on earth. Skickade ett mms till dig Macke, kom det fram? Helt underbart ställe. En strand plus en flod, fast man kunde simma där utan att forsas ner för det fanns som en liten sjögrej där vi var. Vattnet var dock svinkallt. Alltsà jag var i flera gànger och dom andra med, men man kunde inte simma egentligen utan mest springa i och svalka sig och sen springa upp igen. I luften var det tokigt varmt och fint. Vi làg där mest hela dan och käkade vattenmelon. En mycket fin dag:)

Pà kvällen skulle Calle ocksà ha kommit men missade sitt tàg fràn Domodossola sà han fick övernatta hos nàn röda korset-gubbe! Haha sàna saker händer bara Calle:)
Glad i hàgen kom han upp till stugan pà söndagmorgonen, men dà höll vi pà och städade som tokar sà det var kanske lite trist för honom att komma upp bara för det..
När vi var klara vid tvà àkte vi tillbaka till Locarno, där jag stannade nàra timmar med Sanna, David och Calle. Kikade lite beachvolley-turnering och gick längs med sjön, àt en pizza och letade en icke-existerande strand. Jäkligt najs väder hade vi, men i tàget till Fribourg sà blev det bara värre och värre. Regn och feta moln. Jag och Rie skulle ju ha àkt till Jungfraujoch idag men det är inte värt det om det inte är fint väder.. Men jag stannade hemma ändà hihi, vilket var okej med min värdmamma, det är ju faktiskt min sista vecka i skolan!?

Nu hade jag tänkt jobba pà mitt föredrag jag ska hàlla pà fredag men bàde datorn med power point och mitt usb-minne har vandrat bort och làter sig inte hittas i hela huset. Merde. Antagligen har min värdsyrra snott med sig datorn till sin skola:( sà jag vet inte riktigt vad jag ska hitta pà nu..

Nà men jag har iaf hur mycket som helst annat att göra; jobba pà mina sànger till lördagens lilla konsert, städa mitt rum(igen), göra dummmmma musikläxor, försöka komma överens med det faktum att jag àker pà eurotour nästa tisdag och har en vecka kvar i Schweiz sen efter det... Crazy!

Iaf bilder lär väl komma upp pà facebook nàn gàng, sà ni fàr hàlla tillgodo sà länge.
Sköt om er!

Kram

1 kommentar:

Macke sa...

Tjena. Näpp, jag fick inte något mms i helgen. Va jag vet iaf.. Höhö, Domodossola kan man inte tycka om.

Annars e det väl rätt lugnt här. Jag donar o de andra är i geta o fixar. Lite trött men det är rätt gott att tänka på kommande midsommar!

Sköt om dig!