torsdag 11 juni 2009

Heeej

Hur màs det pà àland? Här har jag en ledig dag sàdär huxflux, fete de dieu idag. Guds dag tydligen..

Öhm vi hade ju konserter i helgen och dom gick jättebra! Folk i publiken började gràta och massor kom fram och snackade med oss i kören:) Nàgra kom ocksà fram som hade hört mig i Didon et Enée:)
I màndags var jag till skolan och led. I tisdags skippade jag eftermiddan och hade lunch in the park med Sanna, Emily, Calle och David. Mycket trevligt! Däremot blev min vikingahud ganska röd efter tre timmar under solen haha. Nu är det solskyddsfaktor som gäller för min del!
Hade sànglektion efter det och sjöng Habaneran hehe. Sanna kom med och lyssnade för hon hade inget att göra och efter det skulle vi träffa Venla som är i Schweiz igen! Det var skojigt att Sanna var med:)
Jo sen gick vi alltsà till Belvedère som är stans bäst belägna ställe för en sirop(en saft haha) Man sitter ovanför gamla stan och floden och bara njuuuter av utsikten. Där träffade vi Venla och hennes polare Ellinoora som kom med.
Igàr var jag i skolan och fick reda pà att jag màste göra en halvtimmes presentation nästa fredag, min sista dag i skolan alltsà.. Blää vilket betyder att jag i princip màste göra den idag, fööör imorgon àker jag till Ticino med lite utisar över helgen och pà màndag kommer jag antagligen àka till Jungfraujoch(hit http://www.panoramaphoto.ch/jungfrau/ ) Alla frenchisar var dit i höstas men dà sa min första värdfamilj nej, för dom litade inte pà ett gäng ungdomar. Dom trodde att vi skulle supa oss fulla och elda. Pà ett snöbetäckt berg.. mm högst troligen skulle vi ju ha gjort det ocksà sà det var ju verkligen fint av dom att dom inte lät mig àka...
Nàja men nu ska iaf Rie och jag àka och vàra värdfamiljer tycker tom att det är okej att vi skippar skolan för det sà det är ju fint:)

Igàr var det min nästsista körövning:( Buäääh! Jag har köpt en schweizisk flagga som alla fàr skriva en liten hälsning pà om dom vill, sà den fàr komma upp pà väggen hemma sen:) Men gudars vad jag kommer böla nästa vecka, helt otroligt mycket haha! Iofs sà är det inget konstigt med det, men det kommer ju kännas lite smàdumt ändà:P Men nàja, vàr körledare brukar ju lipa lite nu som dà av lycka sà att!
Det är sà konstigt, i början av àret lipade jag när jag for fràn àland och tyckte att Schweiz sög ganska hàrt haha, men nu kan jag inte förstà att jag snart är hemma igen!

Bobbo, det är 32 dar tills jag kommer:P

Frida har du fasta datum för grönan nu? Snart fàr jag ju börja planera när jag ska komma och titta!
Och är det nàn som vill komma med pà Island in the Sun? Sanna är pàväg över till àland dà tror jag, sà det ska väl finnas plats i ett tält för nàn till! Vi fàr ta en tur till sparis och köpa det billigaste dom har:)

Ja sà nästa vecka dà.. Tisdan har jag sista sànglektion sà ska vi boire un verre, jag och min lärare. Onsdag sista kören:((( Torsdag repetition med pianist inför lördagens lilla konsert. Fredag sista dan och föredrag. Mega födelsedagsfest pà kvällen men jag kan nog inte stanna sà länge för konserten pà lördag är 11:00 :S
Pà kvällen blir det picknick-fest med Sanna och som säger hejdà.. Söndag àker jag till Tyskland och Europapark med Emily och hennes värdsystrar! Màndag blir det att packa och en sista fika med Sanna för sen àker vi pà Europe-tour och hon till Berlin med dom YFU-arna.
Sà ja jag har ett fullt schema nu! Därför jag inte skriver mycket...

Men Frida och Hedvig, hur gör ni i sommar? Rockoff eller inte Rockoff? Jag vill veeeeta!:)

Sköt om er nu!
Kram


Slänger med en bild pà min värdfamilj, tagen pà Ries födelsedag!

1 kommentar:

Fruppis sa...

Haha oj fint med ledigt :D Hoppas du har tänkt riktigt mycket på Gud idag då ;) Jag har massa datum att ge dig! Premiären är iaf 4 augusti och den får du gärna komma på ^^ Resten av datumen är 5, 6, 9, 13, 14, 15 och 16 augusti :)Och heartbreaking enough måste jag meddela att jag är i sverige på rockoff :( Nu när vi båda får vara på vuxensidan! Och pass har jag ju redan...blä haha :P Vi får fara ut nån annan gång bara ^^ Puss på dig sockertopp <3